Vyhlásenie súťaže MISS 2001
28. septembra 2000Záverečné sústredenie MISS 2001
29. marca 2001Bratislava (10. február 2001). Verejným predstavením finalistiek v bratislavskom hoteli Holiday Inn vstúpila súťaž krásy MISS 2001 do ďalšej etapy. Celý projekt odštartoval už vlani na jeseň, kedy organizátori, ktorými sú produkčný dom FORZA v spolupráci s agentúrou OKLAMČÁK Production a televíziou MARKÍZA, vyhlásili prvý ročník prestížnej súťaže krásy v novom miléniu.
Projekt MISS 2001 má niekoľko etáp. Samotné vyhlásenie súťaže bolo sprevádzané masívnou mediálnou kampaňou v elektronických a tlačených médiách, ktoré uverejňovali prihlášku do súťaže. Na jej základe boli všetky prihlásené uchádzačky pozvané na jeden zo štyroch výberových kastingov. Tie sa uskutočnili na regionálnom princípe začiatkom tohto roka.
Do súťaže MISS 2001 sa prihlásilo celkovo 1 278 dievčat. Na kastingu v Nitre sa zúčastnilo 257 uchádzačiek, v Banskej Bystrici 326 dievčat a v Košiciach 181 adeptiek. Najpočetnejšiu účasť zaznamenal posledný kasting, na ktorom sa v Bratislave zúčastnilo 532 dievčat. Do neverejného semifinále, ktoré sa uskutočnilo v nedeľu 4. februára v Bratislave, postúpilo 45 semifinalistiek.
Prvá naozaj ťažká úloha čakala na výberovú porotu na záver semifinále, kedy musela zverejniť mená dvanástich finalistiek spolu s jednou náhradníčkou. Neľahkú úlohu mali spomedzi všetkých členov poroty najmä modelingoví odborníci Miro Šimonič a Ivo Ladižinský z produkčného domu FORZA, ktorých úloha spočívala v profesionálne prísnom zhodnotení zovňajšku adeptiek.
Nemenej dôležitá, aj keď zdanlivo jednoduchšia úloha čakala na psychológa. Michal Arpáš v individuálnom rozhovore s každou adeptkou na finále skúmal ich motiváciu, komunikačné schopnosti a odolnosť voči stresu. Skúsenosti z minulých ročníkov MISS tak nepochybne zohrali pozitívnu úlohu pri výbere finalistiek Silvie Takáčovej a Lucii Pilkovej, ktoré sa v predchádzajúcich rokoch zúčastnili súťaže ako náhradníčky .
Po verejnom predstavení finalistiek médiám, reklamným partnerom ako aj širokej verejnosti ich čakajú dve týždňové sústredenia. Novinkou je zahraničné sústredenie v Tunisku, na ktoré odlietajú finalistky vďaka CK Kartago Tours spolu s realizačným tímom už vo štvrtok 15. februára. Ďalšie sústredenie sa uskutoční v Hoteli Permon v Podbanskom. Samotné finále sa uskutoční v priamom prenose TV MARKÍZA v sobotu 21. apríla 2001.
Korunku najkrajšej Slovenke roku 2001 odovzdá v bratislavskom Istropolise úradujúca MISS 2000 Janka Horečná. Spolu s korunkou získa MISS 2001 aj osobný automobil Toyota RAV 4, poistený v Dopravnej poisťovni, a.s. Okrem toho víťazka získa ročnú honorovanú zmluvu s produkčným domom FORZA na 1 milión korún, exotický letecký zájazd od CK Leonardo, kozmetické balíčky a ďalšie ceny.
Naprázdno neobídu ani I. a II. VICEMISS 2001, na ktoré čaká takisto celý rad hodnotných cien. Okrem honorovaných zmlúv s produkčným domom FORZA a exotického leteckého zájazdu to je sada kozmetiky AVON, kolekcia obuvi od značky Mixer či poukaz na celoročnú starostlivosť v Beauty salóne Artamis. Navyše všetky finalistky získajú letecký zájazd do Turecka a sadu športového oblečenia Reebok
Na MISS SYMPATIA 2001 čaká osobný automobil Toyota Yaris. Výherca ďalšej Toyoty Yaris bude v priamom prenose vyžrebovaný spomedzi účastníkov audiotexovej súťaže. Okrem toho bude vyhlásená a patrične odmenená aj MISS PRESS, MISS INTERNET, MISS najkrajšie vlasy, MISS AVON a MISS SMINT KISS (Miss najkrajší úsmev).
Dôležitú úlohu zohráva v projekte MISS 2001 mediálna podpora. Spolu s tradičnými mediálnymi partnermi, nezávislým denníkom Nový čas, denníkmi Národná obroda a Šport, týždenníkmi Markíza a Slovenka, mesačníkmi Ženský magazín, Dorotka, Auto Magazín a Maxi Super, tlačovou agentúrou SITA, prikladajú organizátori MISS 2001 veľký význam spolupráci so spoločnosťou ISPA či Rádiom Koliba.
Generálnymi reklamnými partnermi MISS 2001 sú WELLA – značka špičkovej vlasovej kozmetiky WELLA, Poisťovňa DRUKOS, Credit Partner a Toyota Motor Slovakia. Hlavnými reklamnými partnermi sú Avon Cosmetics, Vitana Slovensko, Kartago Tours, CK Leonardo, Reebok, Dopravná poisťovňa, a.s., Capital Invest, o.c.p., a.s., Intersonic Cinema, hotel Holiday Inn a GAMO Banská Bystrica. Reklamnými partnermi sú Hotel Permon, Beauty salón Artamis a Galéria MIRO.